Etkinlikler
Sanat Tarihi öğrencileri için 2008 yılından bu yana Prof. Dr. Uşun Tükel başkanlığında Genel Sanat Tarihi Anabilim Dalı öğretim elemanlarından oluşan bir ekip, Avrupa’nın çeşitli kentlerindeki müze, galeri ve sergileri kapsayan yurtdışı araştırma gezileri düzenlemekteler. Bu gezilerin amacı öğrencilerin derslerde konu alınan yapıt ve mekanları yerinde deneyimlemeleri, kentsel mekanın dönüşümü, yeni müzecilik ve sergileme teknikleri türünden konularda gözlem yapıp pratik edinmelerini sağlamaktır. Daha da önemlisi, her sınıftan öğrenciye açık olan bu geziler, teknoloji çağının bütün sanal nimetlerine rağmen tarihsel/sanatsal açıdan kültleşmiş bir kentsel mekanı “yaşamanın” ya da örneğin bir Michelangelo heykeliyle “karşı karşıya gelmenin” eşsiz heyecanını sunuyor.
Sanat Tarihi öğrencileri Türk ve İslam Sanatı ve Bizans Sanatına ilişkin mekan ve yapıtlarla İstanbul’da ve ülkemizde hemen her gün karşılaşmakta, onları birebir deneyimlemekteler. Lisans programındaki “Müzede Uygulama” dersleri de bu deneyimi akademik bir etkinlikle farklı aşamaya taşımaktadır. Belirli sayıda öğrenciyle sınırlı kalsa da büyük özverilerle gerçekleştirilen Batı Sanatı Araştırma Gezileri, söz konusu durumu, yurtdışında bir başka sanatsal coğrafyada gerçekleştirmeyi amaçlıyor. Bu bağlamda öğrencilerden, gezi öncesinde dağıtılan ödevleri, ilgili müze ya da mekanlarda anlatıp soru ve tartışmalara açık küçük birer sunum yapmaları istenmektedir. Bu niteliğiyle geziler, “Müzede Uygulama” derslerinin yurtdışında gerçekleştirilen ilk örneği olarak kabul edilebilir.
Araş.Gör. Gül Cevahir Altun | Barbadori (Capponi) Şapeli | Santa Felicita Kil., Floransa |
Araş.Gör. Metin Kaya | Santa Maria della Spina Kil. | Pisa |
Okan Şahin | S.Maria Novella İstasyon Binası | Floransa |
Merve Kalafat | Michelangelo, Uyanan+Genç Esir | Accademia, Floransa |
Cihan Ceylan | Donatello, Davud (bronz) | Bargello, Floransa |
Ayşegül Melis Dilek | Michelangelo, Sakallı+Atlas Esir | Accademia, Floransa |
Ünal Ceyhun Sezgin | Ponte Vecchio | Floransa |
İlke Sözen | Verrocchio, Davud | Bargello, Floransa |
Çağlar Demir | N. Pisano, Vaaz Kürsüsü | Vaftizhane, Pisa |
Kübra Cırıt | Verrocchio, Şüpheci Thomas | Orsanmichele, Floransa |
Sinan Fatih Cansel | Dante Anıtı | Piazza S. Croce, Floransa |
Dilara Zeynep Özsomer | Michelangelo, Davud | Accademia, Floransa |
Ece Şiranur | Ghirlandaio, St. Hieronymus | Ognissanti Kil. Floransa |
Nurtaç Buluç | Botticelli, St. Augustinus | Ognissanti Kil. Floransa |
Zeynep Dirlik | Cellini, Perseus | Loggia dei Lanzi, Floransa |
Merve Gürşen | Botticelli, Kutsal Söyleşi (Trebbio Altarı) | Accademia, Floransa |
Bahar Fatma Çandır | P. d. Francesca, Magdalena | S. Donato Katedrali, Arezzo |
Hilal Deniz | Giambologna, Floransa’nın Pisa’ya Zaferi | Bargello, Floransa |
Asuman Sıcakyüz | Giambologna, Sabinli Kadınların Kaçırılışı | Loggia dei Lanzi, Floransa |
Başak Nisan Duran | Fra Angelico, S. Marco Altarı | San Marco Kil., Floransa |
Gökçe Çolak | Masaccio, Kutsal Üçlü | S. Maria Novella, Floransa |
Asena Zeynep Altıntaşlı | Cimabue, Çarmıha Geriliş | S. Domenico Kil., Arezzo |
Güneş İdil Altun | H. Moore, Savaşçı | Santa Croce, Floransa |
Dr. Serap Yüzgüller Arsal | Rubens, Petrus’a Anahtarların Verilişi – Matteus Stom, Hagar’ın Abram’a Sunuluşu | Gemaldegalerie |
Dr. Seda Erol | Terastaki heykeller | Neue Nationalgalerie |
Dr. Ü. Melda Ermiş | Zeus Sunağı | Pergamon Museum |
Elif İpek Akkaya (M.A.) | O. Redon, Roger ve Angelique – Rubens, Perseus ve Andromeda | Scharf-Garstenberg Kol. Charlottenburg - Gemaldegalerie |
Tülay Kazancı (M.A.) | Bruegel, Hollanda Atasözleri | Gemaldegalerie |
Ayşe Draz (M.A.) | Micha Ullmann, ‘Bibliotek’ Memorial | Bebelplatz |
Gül Cevahir Altun Dila Gümüş | Barnett Newman, Who's afraid of Red, Yellow & Blue Ernst Ludwig-Kirchner, Potsdamerplatz | Neue Nationalgalerie Neue Nationalgalerie |
Ömer Canker Ilıcalı | Richard Long, Berlin Circle | Hamburger Bahnhof |
Yıldız Yılmaz | Jean Dubuffet, Olympia | Scharf-Garstenberg Kol. Charlottenburg |
Mustafa Kınalıgil | Rubens, İsa’nın Ardından Ağlayış | Gemaldegalerie |
Ünal Ceyhun Sezgin | Rembrandt, Musa ve Kanun Tabletleri | Gemaldegalerie |
Özlem Bahar Öç | Menashe Kadishman, Shalekhet (Fallen Leaves) | Jewish Museum |
Nurtaç Elçi Akpınar | Hans Haacke, Der Bevölkerung | Reichstag |
Buket Berber | Joseph Beuys, Das Ende des 20.Jahrhunderts | Hamburger Bahnhof |
Mehmet Deniz Bölükbaşı | Andy Warhol, Mao | Hamburger Bahnhof |
Elif Yıldız | Constantin Brancusi, Bird in Space | Neue Nationalgalerie |
Hande Aksoy | Kathe Kollwitz, Pieta | Neue Wache |
Ayşe Haciu | Rembrandt, Susanna ve Yaşlılar | Gemaldegalerie |
Nazlı Sinanoğlu | Georg Baselitz, Torso | Hamburger Bahnhof |
Dr. Serap Yüzgüller Arsal
St. Denis Man. Kilisesi | St. Denis | |
Ayşe Draz | Clara Halter (J.M.Vilmotte ile), Le Mur pour la Paix | Champ des Mars |
Meltem Yakın Üldes | Tinguely&Niki de Saint-Phalle, Stravinsky Fountain | Place Stravinsky (Centre Pompidou yanı) |
Meltem Kerrar Bilgi | Daniel Buren, Les Deux Plateux | Palais Royal |
Pınar Korkmaz | Claes Oldenburg, Bicyclette Ensevelie (Buried Bicycle) | Parc de la Villette |
Hikmet Eldek | Bernard Tschumi, Follies | Parc de la Villette |
Eda Velibaşoğlu | Adolf Loos, T. Tzara Evi | Avenue Junot 15 |
Burcu Ciner | Juan Miro, Pair of Lovers Playing With Almond Blossom | La Défense |
Şirin Baytürk | Alexander Calder, Mobile | UNESCO |
Tuğçe Yenilmez | Alexander Calder, Stabile | La Défense |
Fırat Arapoğlu | Marta Pan, Sculpture (Sans Titre), 1969 | Musèe de Sculpture de Plein Air (Jardin Tino Rossi) |
Deniz Atay | Nicolas Schöffer, Chronos 10-1 | Musèe de Sculpture de Plein Air (Jardin Tino Rossi) |
Araş.Gör. Serap Yüzgüller Arsal | Brueghel, Karnaval-Perhiz | Kunsthistorisches Museum, Viyana, 24.04.2008 |
Araş. Gör. Çağla Çakın | “Sanat Tarihinde Viyana Ekolü” | Viyana |
Tülay Yunusoğlu | Geertgen tot Sint Jans, Vaftizci Yahya’nın Kemikleri Efsanesi | Kunsthistorisches Museum, Viyana, 24.04.2008 |
Rembrandt, İshak’ın Kurban Edilmesi | Alte Pinakothek (room 9), Münih, 26.04.2008 | |
Ok. Tufan Sağnak | Velazquez, Infanta Margarita Portresi | Kunsthistorisches Museum, Viyana, 24.04.2008 |
Polen Uslupehlivan | Kandinsky, Impression III | Lenbachhaus, Münih 27.04.2008 |
Hatice Adıgüzel | Gustav Klimt, Ölüm ve Yaşam | Leopold Museum, Viyana, 24.04.2008 |
İbrahim Ersin Şanlı | August Macke, Turkisches Cafe II | Lenbachhaus, Münih 27.04.2008 |
Özlem Özen | August Riedel, Judith | Neue Pinakothek (room 12), Münih, 26.04.2008 |
Elif İpek Akkaya | Delacroix, Clorinda, Olindo ve Sophronia’yı Kurtarıyor | Neue Pinakothek (room 11), Münih, 26.04.2008 |
Dieric Bouts, Brabant Altarı | Alte Pinakothek (room 1), Münih, 26.04.2008 | |
Martin Schöngauer, Doğum (Kutsal Aile) | Alte Pinakothek (room 2b), Münih, 26.04.2008 | |
M. Çağlar Erdoğan | Dan Flavin, Tatlin için Anıt | Pinakothek der Moderne, Münih, 26.04.2008 |
Ok. Akın Tuncer | Henry Moore, Tepe Kemerleri (Hill Arches) | Karlsplatz, Karlskirche’nin önü, Viyana, 23.04.2008 |
İlona Baytar | Gustav Klimt, Judith ve Holofernes | Oberes Belvedere, Viyana, 24.04.2008 |
Caravaggio, Davud ve Goliath | Kunsthistorisches Museum, Viyana, 24.04.2008 |
Bu çalışma, Romalıların Hristiyan varisleri ile Müslümanların, iki imparatorluk arasında bir ara bölge oluşturmak için yerel vergi gelirlerini paylaştığı tek yer olan Kıbrıs adasının siyasi ve kültürel durumunu ele almayı hedeflemektedir.
Konstantinopolis ve Şam menşeili iki hegemonyanın arasında coğrafi olarak izole olan ve imparatorlar tarafından olduğu kadar halifeler tarafından da dışlanan Kıbrıs’ın gelişimi eşsiz, ve muhtemelen de sorunlu bir gidişata mahkumdu.
Arkeolojik bulguların (mühürler, madeni paralar, seramikler ve eşya kalıntıları) detaylı incelenmesi, Müslüman akınları ve Suriye ile Filistin’in ele geçirilmesi sonrasında Kıbrıs’ın kötüye giden kaderi hakkında kabul gören geleneksel yoruma farklı bir yaklaşım yapısı sunmaktadır.
Buna karşın, bu çalışmanın ortaya koyduğu gibi, Kıbrıs ve şehirlerinin Geç Antik ve erken Ortaçağ dönemleri boyunca, halen daha izi sürülebilecek derecede ekonomik canlılıklarını korudukları (Bizans ve Arap madeni paralarından yola çıkılarak) ve Bizans İmparatorluğu ile Emevi Halifeliği arasında karmaşık siyasi, ticari ve kültürel ilişkilerin (madeni paraların imge ve prototiplerinde görülen şekilde) devam etmiş olduğudur.